Adem, İlk Yaratılan Varlık Değildir

Celse: 130

’Adem ile Havva hikayesi beşer anlayışının, özellikle bugünkü beşer anlayışının kolaylıkla benimseyemeyeceği bir vakıayı içine alır. Çünkü bir erkek varlıktan normal yolların dışında bir başka varlığın meydana gelmesi imkansızdır. Yani mukaddes kitaplarınızın Adem’den türeyen bir Havva hikayesi artık eskimiş bir realitenin sembolizmini ifade etmektedir. Kainatta daima varlığın bedeni olarak tevali etmesi erkek ve dişi iki varlığın çok değişik sistemler içerisinde birbirleriyle alaka kurmasından sonra hasıl olur.

Havva, Adem’den peyda olmamıştır. Adem ilk yaratılan varlık değildir. Adem yeryüzünde sizin bilemeyeceğiniz ve bilmeniz için de herhangi bir gerekçe olmayan bir zamanda yeryüzünde yeni bir neslin, yeni bir tekamül planının ilk öncüsü ve tatbikatçısı olmak üzere vazife almış bir varlıktır. Şüphesiz bu vazifeyi ruhi planda almış, sonra enkarne olmuştur. Fiziki tevarüsü aynı kudret ve hakimiyetle devam ettirebilmesi için kendisi ile beraber vazife almış bir zıt kutba yani bir dişiye de ihtiyaç var idi. Bu vazifeyi de üzerine alan sembolik Havva’dır.

Bir sual vaaz edelim: Yeryüzünde mevcut olan ırklara göre, Havva ile Adem hangi ırka mensuptular? Irkların meydana gelişi zannedildiği gibi materyalist ilminizin bulabildiği izah tarzlarına bağlı olarak, renk hücrelerinin asırlar boyunca fiziki şartlar altında başka türlü çalışmasından meydana gelmemiştir. Her bir renk ve buna bağlı olan ırk, özel bir ruhi yapının; bir tekamül seviyesinin ve bir vasatın neticesinde bu şekli almıştır. Şüphesiz kainatlar gayrı meskun değildir. Biz size ancak spritüal bilginin ve spritüal alemin ve İlahi Bilgiler’in Kanunlar’ın ifadeleri olan sözleri söylemeye mezunuz.

Kısaca şunu belirtelim ki yeryüzündeki Adem ve Havva, sonsuzdan gelip sonsuza giden varlık neslinin sonsuza oranla pek genç öncüleridir. Ve arz için caridir. Ve sizler bu kuvvetli ve temiz neslin, gitgide dejenere olan uçlarısınız.’

Ergün Arıkdal
Devre Sonu-Sf: 220,221,222

Editör (CMD)
Editör (CMD)http://www.felsefehayat.net
Yazılarını Mavi Melek Edebiyat Topluluğu, Düşünbil gibi dergilerde yayınlama fırsatı buldu. FOL Kitap öncülüğünde bazı kitapların hazırlanmasında görev aldı. Bu kitaplardan bazıları "Sorunsallıkta Yaşamak", Jan Patočka, Plotinos, "Tanrı, Ruh ve Mit", Henri Bergson. 2009 yılından bu yana felsefehayat.net'in (kurucu) editörlüğünü sürdürmektedir.

POPÜLER BAŞLIKLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

DİĞER YAZILAR

REKLAM

Dahası - Ötekiler - BAŞKASI

Kurt Cobain’in İntihar Mektubu

Kurt Donald Cobain (20 Şubat 1967 - 5 Nisan 1994), ABD'li şarkıcı-söz yazarı, müzisyen ve sanatçı, Nirvana grubunun vokali, ritim ve solo gitaristidir. Cobain, 1985 yılında...

Aşkın Metafiziği Üzerine

Aşk bir belirsizlik halidir ve bu belirsizlik çoğu kez acıya çıkan bir yoldur. İnsanı boğar ve sonra canı istediğinde bırakır, bazen de neşelendirir, bazen...

Kanlı Masal

aklım, haklıyım, et firarını! ovdun ve okşadın beni çıktı içimdeki cin; ondan ölümümü diledin. mayıstı. seni o yüzden bağışladım! ben en çok mayısta su içerim derinim balık kaynar derinim kanımı kaynar ben...

Çürümenin Kitabı

Aslında her fikir yansızdır, ya da öyle olmalıdır; ama insan onu canlandırır, alevlerini ve cinnetlerini yansıtır ona; saflığını yitirmiş, inanca dönüştürülmüş fikir, zaman içindeki...

Düşünce İle İnanç Hakkında

Düşünce, belleğin tepkimesidir. Belekte ise deneyim ve bilgi vardır. Var olan bir gerçekten başlayıp da, bunu oluşturan sebepler takip edildiğinde, düşünce zinciri veya diğer...

Aldanışın Kalesi

Uykusuzluktan irkilerek: - Sevgisiz büyüyen bir kızın nefreti kadar doğalım, dedi. - Bu yüzden acı çekmek çok güzel! Küçük bir beyincik, tecavüz ve sadakat… Acının moderniteye yenilmesi...

Hayyam Rubaileri -XV-

281. Şarap küpü önüne serdik seccademizi; Şarap yakutuyla adam ettik kendimizi; Umudumuz, meyhanede yeniden bulmak Camide, medresede yiten günlerimizi. 282. Ben çimen Mısrının Yusufuyum, dedi gül; Dilimden altın, yakut saçılır, dedi...

İdeolojinin Yok-Merkezi ve Transendent Öğenin Çöküşü

Kant fonetik olarak birbirine yakın olup anlamsal olarak birbirine zıt olan iki kavramı birbirinden ayırt etmişti: Transendental ve transendent. Transendental, bir yöntem olup aklın...

109. Doğum Gününde Sabahattin Ali

"Benim bu insanlara ne lüzumum vardı? Beş on kuruş ekmek parası için bana tahammül edilebilir miydi? İnsanlar birbirinin maddi yardımlarına ve paralarına değil, sevgilerine...

Ben Tekim

Ben sonsuzum. Tekim. Yalnızlığın rıhtımlarında tek başına hür bir caniyim. İnsansız ve korkusuz bir katilin son duasıyım! Acının son kalesinde ölümünü bekleyenim. Biricik olanım! Ben...

Yaşama Çalışması

Neden Yazıyorum? Otururken, yürürken, uyurken kimi açıktan açığa kimi belli belirsiz bir etkenlik, bir devinme, bir eylem: yazı, yazı. .. Hep yazıyorum, yazmaktayım - yazmak...

Gerçekliğin Üç Boyutu

Gerçeklik üzerine en kadim dönemden beri çeşitli görüşler ileri sürülmüştür. Genelde ‘Gerçek’: İnsan bilincinden bağımsız, somut ve nesnel olarak varolan her şey, olarak tanımlanır....

Tozlu Tarihin Kalp Atışları

... Bir avuç gözyaşımız kaldı yağmurlarda eriyip giden insanlıklarımızdan ve onca uçuruma sahiptik sırf atlamayı düşünmek için. Onca şeye sahiptik sırf sahip olmak için. Ne...

Commentariolus

Nicholas Copernicus (1473-1543) ,Polonya’da doğdu, babası Thorn şehrinde Hansa Birliği4 üyesi, zengin bir tüccar ve memurdu. Kendi dönemindeki birçok âlim gibi İtalya’ya giderek Bologna’da...

Bataille’in Gizemciliği

Bu konu Bataille’da oldukça karmaşıktır. Kendisi tüm yapıtlarında gizemcilerle tartışmış, onlardan varoluşsal esrimeyi, ateşi, alevi almıştır. Ama Bataille gizemi açığa çıkarmaya, aydınlatmaya, iç deneyimi, felsefik...