Neden bütün gerçekliği ortadan kaldırmak isteyen “zihin provakatörlüğü” yapmalıyız?
Bu sorunun cevabini konu arasına serpiştirecek ve cevaba beraberce ilerleyeceğiz.
Thelema (θέλημα) kelimesi Eski Yunanca ‘da ilk öğretilen fiillerden biri olan Thelo (θέλω) (Tr: istiyorum) fiilinin isimleşmiş hallerinden biridir. Bir isim-fiil yapısı ile karşı karşıyayız. Fakat isim-fiil olarak kullanıldığı taktirde taşıdığı anlam birazcık değişiyor.
Thelema; “istencini yap” fikri üzerine kurulu öğreti. Temelleri François Rabelais tarafından atılmış büyük oranda ise Aleister Crowley tarafından geliştirilmiştir. Cehennem Ateşi Kulübü’nün mottosudur, kurucuları Sir Francis Dashwood bu fikri benimsemistir. Satanizme kaynaklık etmiştir. Öğretinin en önemli kaynağı Crowley tarafından yazılan The Book of the Law (resmi adıyla Liber AL vel Legis)’tir. (*)
Ben ise esas olarak kendime (Thelema) “irade ve güç, maksat” üzerinden konu edineceğim, her terimi de birden kullanacağız, anlamı tamamlaması için gerekli motifleri ve yerinde tespitlere ulaşmaya ve “Thelema ve Güç İstenci” üzerine çalışmayı derinleştirmeye çalışacağız.
Öncelikle bu konuyu değerlendirirken metot belirleme ihtiyacı duydum, konuyu değerlendirirken “öncelikli olanları” tanzim sırasına göre dizin etme/oluşturma gereksinimine ihtiyaç duydum.
Metot olarak:
1. Kozmolojik Model ( Evrenbilimsel Model) ve Güç istenci ilişkisi
a) Kütlede çekimsel enerji istenci
b) Kütlede Genişleme istenci
c) Ekoloji ve hayvan insanda güç istenci
2. Mitoloji ve Güç istenci
a) Kadimlerde Güç istencine bakış
b) Teolojide Güç istenci
c) Ezoterik ve Felsefi yorum
3. Biyolojik Yapımız ve Güç İstenci
a) Kimyasal ve elementel yapı içindeki durumlar
b) Sosyolojik yorumlar
c) Modern insan ve Güç istenci
4.Üst Benlik/Üst Bilinç ( Hedeflenen Ben )
5. Sonuç
Kozmolojik (Evren bilim) Modelin ve ilklerin kavranması “güç istenci” adlı konumuza ışık tutması için, kadim bilme geleneğimizde “Kökler” ilk işlevsellik olarak değerlendirme konusu edinilir. Evren-bilim (kozmoloji) varlık bilimi/ontolojinin alanındaki ilklerin Nesnel ve bilimsel değerlendirmesi ile başlamayı daha uygun buldum.
İnsan: Varoluşu itibari ile kendini var eden çelişkilerin / Kendisinin varlığını sürdürmesinden aktif ve mecburi olan “şeyler” ile öncelikli olarak bağlantılıdır. Dolayısıyla insanın varlığında ortaya çıkan her gelişmenin “var edicisi” ile arasında mecburi göbek bağları mevcuttur.
Fiziksel evrenin bir bütün olarak kavranıp anlaşılmasını sağlamak, insanın ve diğer “varlıklar” in “kendilik” lerinde mevcut olan “irade” lerini anlamamızda bizlere yardımcı olacaktır. Yine tekrar etmem gerekiyor ki “Evren konuşamadığı için ona dil olmak” gibi bir zaruret içine gireceğiz, iste bu noktada “algorik” terimler veya kelimeler, kurgusal metinler ile üslup motifini belirleyeceğiz.
(*) wikipedia
Hiçliğin Mimarı