Vidocq

Paris 1830… 19.yy Fransa’sının dar ve vebalı sokaklarında bir adam geziniyor…

Haşmetli Vidocq, simyacı katilin peşindedir. Barut madenlerinde köşeye sıkıştırdığı katili yakalamak üzeredir.

Simyacı, imparatorluk için önemli 2 kişiyi öldürmüştür, öldürürken gizemli yolları seçen katil sonunda yakayı ele vermiştir. Yıldırım çarpması sonucu ölen bu iki kişinin (Belmont ve Veraldi) öldürülmesi tesadüf değildir. Hepsi ilahi bir planın parçası gibi görünmektedir, ilahi bir adaletin…

Pitof’un ellerinden çıkan Vidocq 19.yy Fransa’sına ayna tutuyor, simya, gizem, okültizm, ışığında tam bir macera filmi, tabii epeyce karanlık ta…

Pitof, maskesi sayesinde kurbanlarının ruhlarını emen ve ölümsüzlüğü arayan simyacı katilin peşinde seyirciyi sürüklemeyi başarmış. Çok iyi kamera planları var ve 19.yy ın o gotik mimarisini çok iyi vermiş… karanlık ve kızıl bir gökyüzünde Fransa bir tablo edasıyla karşınızda adeta…

Vidocq özünde bir gizem filmi aslında ama gerek karakterlerle gerekse cinayet kurgusuyla bu sıkıcılığından kurtuluyor ve güzel bir gerilim-macera tadı veriyor. Pitof hakkında pek bilgim yok ama bu tarz filmlerdeki o monotonluğu yıkmayı başarmış ve harika bir iş çıkarmış diyebilirim..

İzlenmesi gereken güzel bir klasik… Gizeme ve büyüye ilgi duyan insanların kesinlikle kaçırmaması lazım.

Cast

Gérard Depardieu as Vidocq
Guillaume Canet as Étienne Boisset
Inés Sastre as Préah
André Dussollier as Lautrennes
Edith Scob as Sylvia
Moussa Maaskri as Nimier
Jean-Pierre Gos as Tauzet
Isabelle Renauld as Marine Lafitte
Jean-Pol Dubois as Belmont
André Penvern as Veraldi
Gilles Arbona as Lafitte
Jean-Marc Thibault as Leviner
François Chattot as Froissard

Filmle ilgili ayrıntılı bilgi

Can Murat Demir

POPÜLER BAŞLIKLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Önceki İçerikTanrı Kanatları
Sonraki İçerikYaşayan Ölüler‏

DİĞER YAZILAR

REKLAM

OKU OKU OKU

Felsefeyi Ön Planda Tutan Oyunlar

Oynuyorum, Öyleyse Varım Gerçeklikten uzaklaşmanın en iyi yollarından birisi de video oyunları. Ama her oyun size aynı deneyimi sunmuyor tabi. Çoğu kimse bir oyunu oynarken asıl amacı eğlenceli vakit geçirmek ya da sadece vakit geçirmektir. Ama bazı oyuncular durup, “ben bu oyunda ne yapıyorum”, “video oyunları oynamaktaki amacım...

“Ruhsal Saat Tamircisi” Varoluşun Sonsuz Yolculuğu

İnsan, kendine has bir hastalığın ve ilacın eş zamanlı buluştuğu tek mecradır; tuhaf ama manidar bir ironi... Zira insanın bu mana dolu ikircikli yapısını idrak edebilen çok azdır: Daha doğru bir ifadeyle insan, hayatın keşmekeşine o kadar dalmıştır ki kendi kendisinin farkındalığına henüz ulaşmış değildir. İnsanın bu aymazlığı...

Albert Fish (Öcü Adam)

Elektrikli sandalyede ölmek ne de büyük bir zevk olacak! Bu tadacağım en büyük zevk olacak. Şimdiye dek tatmadığım tek zevk! Fish' e Amerika'nın öcüsü adı verilmiştir ve bununda iyi bir nedeni vardır. Sevimli bir ihtiyar görünümü altına gizlenmiş, bu korkunç yamyam, tüm ebeveynlerin karabasanıydı. Çocukları hoşlarına gidecek bir...

Aşk: Acının Kraliçesi

Zayıf kimse kendi kendisine zarar verir. Nietzsche Aşk, acıya göğüs germenin bir diğer adıdır. Acıya tapınmanın bir ibadet sayıldığı tek tapınaktır. İnsanı melankolinin dar sokaklarında sarhoş bırakan bir afyon gibidir. Bağımlılık yapan ve ardı sıra sizi süründüren acımasız bir efendi. Her yerde sizi bulan ve çağıran bir Tanrı’dır aşk. Sadece...

Yoksun Biliyorum! II

Ölümsüzlüğü değil, ben sadece seni istedim. Şimdilerde ölümü dileniyor ruhum ve her yanımdan sarkan yalnızlık buzulları, üşütüyor kimsesiz bedenimi... İşte sana bir erkeğin yalnızlık ritüeli... Karanlığın ardı sıra yürürken sen nerelerdesin? Söyle sabah yıldızım, yine hangi geceden kaçarken unuttun beni, hangi gökyüzünde kaybettin gündüze hasret yüreğimi... Evet,...

Cinselliğin Felsefesini Yapmak

Felsefe, hayata ve insana ait değerlerin yepyeni bir formda insanlığa tekrar sunulmasıdır ve sırnaştığı birincil varlık ta insandır. Bu anlamda her şeyin felsefesi yapılabilir, taşın, ağacın, evrenin, yaşamın, ölümün, sanatın, ahlakın, varolmanın, inançların, cinselliğin, üremenin, uzaylıların vs... bunu çoğaltabiliriz. Bu makalede insan yaradılışıyla yaşıt bir konuya değineceğiz. Uzun lafın...

Metafizik Olmadan Felsefiyat Mümkün mü?

Felsefe beş duyuya mı hitap etmeli yoksa dünyayı algılamada ve gerçeğe ulaşmada başka bir duyuya -yönteme- daha ihtiyaç var mı? Gizem ve şüpheyle düşünsel diyalektiğe katkıda bulunabilir miyiz? Materyalizm (maddecilik) insan düşüncesinde tam olarak nereye konumlandırılır? Gerçeğin bilgisine bu sayılanlardan hangisiyle ulaşabiliriz? Metafiziğin ortaya çıkış nedeni bu soruların...

Paris’te Antik Eserler

Yunan sanatkârlarının yarattıklarını bir Fransız elde silah alıp götürebilir. Paris'in göbeğine, Seine nehrinin yanına; Eline geçirdi bu anıtları parlak, Saray gibi muhteşem müzelere koyarak, Gösterebilir şaşkın bakan vatandaşlarına! Fakat bu şeyler ona susacaktır her zaman, Zira bu taşlar asla yüksek sehpalarından İnerek canlı hayat içine katılmazlar. Sanat perilerine, onları sıcak sıcak Bağrında taşıyanlar sahip olacak ancak. Vandallar için...

Yalnızlık

Ah benim olan yalnızlık Eflatunumsu kimsesizlikte Soğuk bedenimle Kırılgan ellerinle dokunulmaya muhtaç Bir başına kalmış kuru ağaçlar gibi Gecenin karanlığında titremekteyim Gölgeler yorgun ve sessiz Gölgeler yorgun ve ümitsiz Kırılgan bedenim inliyor acıyla Eğri büğrü düşlerim can veriyor Ne yaptık biz Neden düştük bu anlamsız döngüye Mezar taşım soğuk Gölgeler korkunç Ellerin uzak Bedenin arzulamaz beni İnce bir sızı bizimkisi Varlık E.